OBRAZLOŽENJE POJEDINIH OZNAKA NA GUMAMA

DIMENZIJA GUME: 205/55 R16 88T XL

205 - označava širinu gume u milimetrima

55 - označava postotak visine naspram širine gume, 55% od 205=112.75mm

R - guma je radijalna (današnji standard)

16 - označava promjer naplatka u inchima (“), jedan inch(col) ima 2.54 centimetra

91 - označava index nosivosti, pod ovim brojem se gleda koju nosivost ima pojedina guma u kilogramima, u ovom slučaju nosivost iznosi 615 kg po kotaču

H - Označava index brzine, H=210km/h

XL - oznaka extra load, guma je pojačana i ima veću nosivost

Zamjena guma

 

OSTALE OZNAKE KOJE MOŽEMO NAĆI NA GUMAMA:

M+S – iako veliki broj vozača misli da se radi o cjelogodišnjoj gumi, zapravo je riječ o oznaci za zimsku gumu. Mud + Snow, tj. u prijevodu blato i snijeg.

C - gume za laka dostavna vozila

RF - reinforced – guma je pojačana

RFT – Run on Flat Tire, gume koje omogućuju vožnju i nakon gubitka tlaka u njima

Godina proizvodnje – DOT – godina i tjedan proizvodnje gume, prva dva broja označavaju tjedan dok zadnja dva označavaju godinu proizvodnje. Primjer DOT 1319 – guma je proizvedena u 13 tjednu 2019 godine.

 

Oznake na gumama za brzinu: 

Q - do 160 km/h

R - do 170 km/h

S - do 180 km/h

T - do 190 km/h

U - do 200km/h

H - do 210 km/h

V - do 240 km/h

W i ZR - do 270 km/h

Y - do 300 km/h.

Kod nas se najčešće koriste oznake za brzine T,H,V,W,ZR i Y.

Nije preporučljivo voziti brže od navedene brzine na gumama, jer dolazi do povećanja temperature gume.

 Tlak u gumama

Na gumama je također naznačen maksimalan tlak na koji se guma smije napumpat, ponovno treba naglasiti da je to maksimalni tlak a ne tlak na koji se gume pumpaju. U našem vulkanizerskom poslu susreli smo se sa dosta slučajeva, gdje su gume bile napumpane na 5 bara. Guma na takvom tlaku će se neravnomjerno trošiti, te postoji velika mogućnost kolapsa pod opterećenjem. Iz tog razloga se gume pumpaju na tlak koji je zadan od strane proizvođača automobila a to je najčešće raspon od 2 do 2.5 bara za osobne automobile. Za provjeru tlaka zraka u gumama, preporučamo korištenje vlastitog digitalnog mjerača kao što je OVAJ.

Slika ispod prikazuje zašto je potrebno redovito provjeravati tlak u gumama. Površina gaznog sloja uvelike ovisi o tlaku u gumama, pri normalnom tlaku to je u prosjeku površina dlana jedne ruke, dok se pri povišenom ili smanjenom tlaku ta površina uvelike smanjuje. Također pri nižem tlaku od deklariranog raste potrošnja goriva jer raste otpor kotrljanja, dok pri povišenom tlaku se smanjuje udobnost vožnje – guma manje apsorbira udarce i neravnine.

Tlak u gumama

 

INDEKS NOSIVOSTI:

Indeks Nosivost [kg] Indeks Nosivost [kg] Indeks Nosivost [kg] Indeks Nosivost [kg]
71 345 81 462 91 615 101 825
72 355 82 475 92 630 102 850
73 365 83 487 93 650 103 875
74 375 84 500 94 670 104 900
75 387 85 515 95 690 105 925
76 400 86 530 96 710 106 950
77 412 87 545 97 730 107 975
78 425 88 560 98 750 108 1000
79 437 89 580 99 775 109 1030
80 450 90 600 100 800 110 1060

 

Nadamo se da vam je ovaj kratak tekst objasnio neke nejasnoće vezane uz oznake na gumama, za daljnje upite Vulkanizer Cerno 1 Vam stoji na raspolaganju!

 

Vulkanizer Trnjanska

Trnjanska cesta 90

01/4852-571

Radno vrijeme:
pon-ned: 07-22 h
svaki dan: 07-22 h

 

Pogledajte naše mjesečne akcije!